Акколада (картина). Акколада картина


Акколада (картина) - это... Что такое Акколада (картина)?

У этого термина существуют и другие значения, см. Акколада.

«Акколада» — картина известного художника-прерафаэлита Эдмунда Лейтона, написанная в 1901 году.

Описание и анализ

На полотне изображен момент из обряда посвящения в рыцари (акколада), когда юноша уже облачён в парадные доспехи, преклонил колени на кожаную подушку, сложив кисти в замок, и немного опустил голову в знак почёта и смирения. Королева, по обычаю заменяющая своего мужа во время болезни или его длительного отсутствия, возлагает ритуальный меч на правое плечо кандидата серединой лезвия. На заднем плане в правой части автор показал зрителей, среди которых помимо воина и священника стоит мальчик-оруженосец с гербовым щитом своего господина.

По некоторым версиям на картине изображены леди Гвиневра и сэр Ланселот из цикла легенд о короле Артуре и рыцарях Круглого стола, однако нигде в мифах не сказано о том, кто именно посвящал его в рыцарское достоинство.

По символике герба можо судить, что юноша либо успел проявить себя с самых лучших сторон, либо принадлежит к знатному и благородному роду.

Красный цвет фона символизирует храбрость, мужество и любовь, орёл — власть, могущество и смелость, а будучи окрашенным в чёрный цвет — мудрость, осторожность и постоянство в испытаниях.

Интерьер прост и небогат, стены замка выложены из грубого камня, через дверной проём за спинами зрителей видны тосканские колонны, связанные между собой арками. Все эти признаки дают право отнести здание к романскому стилю в архитектуре.

В левом нижнем углу картины на камне стоит подпись художника и дата создания.

Ссылки

Question book-4.svg В этой статье не хватает ссылок на источники информации. Информация должна быть проверяема, иначе она может быть поставлена под сомнение и удалена. Вы можете отредактировать эту статью, добавив ссылки на авторитетные источники. Эта отметка установлена 3 января 2011.

dic.academic.ru

Акколада (картина) - WikiVisually

1. Лейтон, Эдмунд – Edmund Blair Leighton was an English painter of historical genre scenes, specializing in Regency and medieval subjects. Leighton was the son of the artist Charles Blair Leighton and he was educated at University College School, before becoming a student at the Royal Academy Schools. He married Katherine Nash in 1885 and they went on to have a son and he exhibited annually at the Royal Academy from 1878 to 1920. Leighton was a craftsman, producing highly finished, decorative pictures. It would appear that he left no diaries, and though he exhibited at the Royal Academy for over forty years, the following obituary of Leighton is taken from a magazine published early in 1923. It is one of several publications to have given the year of birth as 1853 instead of the date of 1852. Obituary - The late Edmund Blair Leighton ROI 1853–1922. ’ Since then his highly wrought style was represented at Burlington House until two years prior to his decease. For the past dozen years or so, Mr E Blair Leighton had been a member of the Royal Institute of Oil Painters. He had married in 1885, Miss Katherine Nash, by whom he had, with a daughter, one son, Mr E J Blair Leighton, Edmund Blair Leighton at the Art Renewal Center where Kara Ross is researching and writing the Catalogue Raisonné for Edmund Blair Leighton

2. Холст – Canvas is an extremely durable plain-woven fabric used for making sails, tents, marquees, backpacks, and other items for which sturdiness is required. It is also used by artists as a painting surface. It is also used in such objects as handbags, electronic device cases. The word canvas is derived from the 13th century Anglo-French canevaz, both may be derivatives of the Vulgar Latin cannapaceus for made of hemp, originating from the Greek κάνναβις. Modern canvas is made of cotton or linen, although. It differs from other cotton fabrics, such as denim. Canvas comes in two types, plain and duck. The threads in duck canvas are more tightly woven, the term duck comes from the Dutch word for cloth, doek. In the United States, canvas is classified in two ways, by weight and by a number system. The numbers run in reverse of the weight so a number 10 canvas is lighter than number 4, canvas has become the most common support medium for oil painting, replacing wooden panels. One of the earliest surviving oils on canvas is a French Madonna with angels from around 1410 in the Gemäldegalerie, however, panel painting remained more common until the 16th century in Italy and the 17th century in Northern Europe. Mantegna and Venetian artists were among those leading the change, Venetian sail canvas was readily available, as lead-based paint is poisonous, care has to be taken in using it. Early canvas was made of linen, a sturdy brownish fabric of considerable strength, linen is particularly suitable for the use of oil paint. In the early 20th century, cotton canvas, often referred to as cotton duck, linen is composed of higher quality material, and remains popular with many professional artists, especially those who work with oil paint. Cotton duck, which stretches more fully and has an even, mechanical weave, the advent of acrylic paint has greatly increased the popularity and use of cotton duck canvas. Linen and cotton derive from two different plants, the flax plant and the cotton plant, respectively. Gessoed canvases on stretchers are also available and they are available in a variety of weights, light-weight is about 4 oz or 5 oz, medium-weight is about 7 oz or 8 oz, heavy-weight is about 10 oz or 12 oz. They are prepared with two or three coats of gesso and are ready for use straight away, artists desiring greater control of their painting surface may add a coat or two of their preferred gesso

3. Масляная живопись – Oil painting is the process of painting with pigments with a medium of drying oil as the binder. Commonly used drying oils include linseed oil, poppy seed oil, walnut oil, the choice of oil imparts a range of properties to the oil paint, such as the amount of yellowing or drying time. Certain differences, depending on the oil, are visible in the sheen of the paints. An artist might use different oils in the same painting depending on specific pigments and effects desired. The paints themselves also develop a particular consistency depending on the medium, the oil may be boiled with a resin, such as pine resin or frankincense, to create a varnish prized for its body and gloss. Its practice may have migrated westward during the Middle Ages, Oil paint eventually became the principal medium used for creating artworks as its advantages became widely known. In recent years, water miscible oil paint has come to prominence and, to some extent, water-soluble paints contain an emulsifier that allows them to be thinned with water rather than paint thinner, and allows very fast drying times when compared with traditional oils. Traditional oil painting techniques often begin with the artist sketching the subject onto the canvas with charcoal or thinned paint, Oil paint is usually mixed with linseed oil, artist grade mineral spirits, or other solvents to make the paint thinner, faster or slower-drying. A basic rule of oil paint application is fat over lean and this means that each additional layer of paint should contain more oil than the layer below to allow proper drying. If each additional layer contains less oil, the painting will crack. This rule does not ensure permanence, it is the quality and type of oil leads to a strong. There are many media that can be used with the oil, including cold wax, resins. These aspects of the paint are closely related to the capacity of oil paint. Traditionally, paint was transferred to the surface using paintbrushes. Oil paint remains wet longer than other types of artists materials, enabling the artist to change the color. At times, the painter might even remove a layer of paint. This can be done with a rag and some turpentine for a time while the paint is wet, Oil paint dries by oxidation, not evaporation, and is usually dry to the touch within a span of two weeks. It is generally dry enough to be varnished in six months to a year, art conservators do not consider an oil painting completely dry until it is 60 to 80 years old

4. Акколада (церемония) – The accolade was the central act in the rite of passage ceremonies conferring knighthood in the Middle Ages. From about 1852, the accolade was used much more generally to mean praise or award or honor. Accolade was first used in 1611 and is French, from the Occitan acolada and this, in turn, came from the Latin ad + collum and in Occitan originally meant embrace. Accolade is akin to dubbing or to dub since the tap on the shoulder with the sword is accepted to be the point at which the title is awarded, the accolade is a ceremony to confer knighthood. It may take many forms, including the tapping of the side of a sword on the shoulders of a candidate or an embrace about the neck. In the first example, the knight-elect kneels in front of the monarch on a knighting-stool, first, the monarch lays the side of the swords blade onto the accolades right shoulder. The monarch then raises the sword gently just up over the apprentices head, the new knight then stands up, and the king or queen presents him with the insignia of his new order. Contrary to popular belief, the phrase Arise, Sir. is not used, there is some disagreement among historians on the actual ceremony and in what time period certain methods could have been used. It could have been an embrace or a blow on the neck or cheek. Gregory of Tours wrote that the kings of France, in conferring the gilt shoulder-belt. In knighting his son Henry, with the ceremony of the accolade, the blow, or colée, when first utilized was given with a bare fist, a stout box on the ear. This was later substituted for by a stroke with the flat part of the sword against the side of the neck. This then developed into the custom of tapping on either the right or left shoulder, or both, which is still the tradition in Great Britain today. An early Germanic coming-of-age ceremony, of presenting a youth with a weapon that was buckled on him, was elaborated in the 10th and 11th centuries as a sign that the minor had come of age. Initially this was a rite often performed on the battlefield. A panel in the Bayeux Tapestry shows the knighting of Harold by William of Normandy, some words that might be spoken at that moment were Advances Chevalier au nom de Dieu. In medieval France, early ceremonies of the adoubement were purely secular, around 1200, these ceremonies began to include elements of Christian ritual. The process of becoming a knight generally included these stages, Page — A child started training at about the age of seven or eight, learning obedience, manners, squire — At twelve to fourteen the young man would observe and help other knights

5. Гвиневра – Guinevere, often written as Guenevere or Gwenevere, was the wife of legendary King Arthur. In medieval romances, one of the most prominent story arcs is Queen Guineveres love affair with her husbands chief knight, Guinevere and Lancelots betrayal of Arthur preceded his eventual defeat at the Battle of Camlann by Mordred. Geoffrey of Monmouth rendered her name as Guanhumara in Latin, the name is given as Guennuuar in Caradocs Vita Gildae, while Gerald of Wales refers to her as Wenneuereia. In the 15th century Middle Cornish play Bewnans Ke, she was called Gwynnever, a cognate name in Modern English is Jennifer, from Cornish. In one of the Welsh Triads, there are three Gwenhwyfars married to King Arthur, the first is the daughter of Cywryd of Gwent, the second of Gwythyr ap Greidawl, in a variant of another Welsh Triad, only the daughter of Gogfran Gawr is mentioned. Two other Triads mention Gwenhwyfars contention with her sister Gwenhwyfach, which was believed to be the cause of the Battle of Camlann, in the Welsh folktale Culhwch and Olwen, she is mentioned alongside her sister, Gwenhwyfach. In Geoffrey of Monmouths Historia Regum Britanniae, she is described as one of the beauties of Britain, descended from a noble Roman family and educated under Cador. In French chivalric romances, Guinevere is the daughter of King Leodegrance, in these histories, Leodegrances kingdom lies near the Breton city of Carhaise. In the fields to the south and east of Carhaise, Arthur defends Leodegrance by defeating Rience and this version of the legend has Guinevere betrothed to Arthur early in his career, while he was garnering support. When Lancelot arrives later, she is smitten, and they have an affair that eventually leads to Arthurs fall. Their affair is exposed by two of King Lots sons, Agravain and Mordred, and Lancelot flees for his life while Arthur reluctantly sentences his wife to be burned at the stake. Knowing Lancelot and his family would try to stop the execution, Arthur sends many of his knights to defend the pyre, Lancelot arrives and rescues the queen. Gawains brothers Gaheris and Gareth are killed in the battle, sending Gawain into a rage so great that he pressures Arthur into a confrontation with Lancelot. When Arthur goes to France to fight Lancelot, he leaves Guinevere in the care of Mordred, in some versions of the tale, Guinevere assents to Mordreds proposal, in others, she hides in the Tower of London and later takes refuge in a convent. Hearing of the treachery, Arthur returns to Britain and slays Mordred at Camlann, Guinevere meets Lancelot one last time, then returns to the convent where she spends the remainder of her life. Guinevere is childless in most stories, two exceptions being the Perlesvaus and the Alliterative Morte Arthure, in Alliterative Morte Arthure, Guinevere willingly becomes Mordreds consort and bears him two sons, though this is implied rather than stated in the text. There were mentions of Arthurs sons in the Welsh Triads, though their exact parentage is not clear, other family relations are equally obscure. A half-sister and a play the antagonists in the Lancelot–Grail and the German romance Diu Crône respectively

6. Ланселот – Sir Lancelot du Lac was one of the Knights of the Round Table in the Arthurian legend. Traditional scholars thought that they are the same due to the fact that their names are similar. One suggestion has been that the name may have been an invention by Chretien de Troyes, given the evidence of LAncelot. Another suggestion is that the name may have derived from Geoffrey of Monmouths Anguselaus. However, one scholar has suggested that Lancelot may be a variant of the name Lancelin, Lancelot or Lancelin may have instead been the hero of an independent folk-tale which had contact with and was ultimately absorbed into the Arthurian tradition. F. Campbell in his Tales of the West Highlands, the character Lancelot is first introduced by writer Chrétien de Troyes in the 12th century. In Chrétiens earliest known work Erec and Enide, the name Lancelot appears as third on a list of knights at King Arthurs court. The fact that Lancelots name follows Gawain and Erec indicates the importance of the knight at court. Here, Lancelot takes an important role as one of the knights that Cligès must overcome in his quest. It is not until Chrétiens Le Chevalier de la Charrette, however, in this text, he is presented as the most formidable knight at King Arthurs court. His adulterous relationship with the Queen is also introduced in this text, according to Pamela Raabe, Lancelot is portrayed in Chrétien de Troyes’ work as the bravest of knights and one whom everyone is forced to describe as uniquely perfect. His deeds are recounted for their uniqueness, not only among living knights, the problem is that critics have been unable to agree on how to reconcile his perfect “saintliness” with his obvious adultery with King Arthur’s Guinevere. How can the lovers’ consummation be considered a “saintly affair” when it is also adultery, and that adultery is against King Arthur, to whom all knights owe selfless respect, according to Arthurian politics and William Bowman Piper. It is also Chrétien who first gives Lancelot the name Lancelot du Lac which was picked up by the Anglo-French Lancelot-Grail. Lancelot is constantly tied to the Christianity associated with Arthurian Legend, Raabe compares Lancelot’s quest for Guinevere in “Lancelot, the Knight of the Cart” to Everyman’s quest for salvation and Christ’s quest for the human soul. This becomes intensified when he becomes the saviour of the captives of Logres. Danielle MacBain’s study of Thomas Malory’s Le Morte dArthur claims that Lancelot’s affair with Guinevere is often seen as parallel to that of Tristram and Iseult. MacBain suggests that it is Lancelot who is identified with the tragedy of chance

7. Король Артур – King Arthur is a legendary British leader who, according to medieval histories and romances, led the defence of Britain against Saxon invaders in the late 5th and early 6th centuries AD. The details of Arthurs story are mainly composed of folklore and literary invention, the sparse historical background of Arthur is gleaned from various sources, including the Annales Cambriae, the Historia Brittonum, and the writings of Gildas. Arthurs name also occurs in early sources such as Y Gododdin. Arthur is a figure in the legends making up the so-called Matter of Britain. The legendary Arthur developed as a figure of international interest largely through the popularity of Geoffrey of Monmouths fanciful, how much of Geoffreys Historia was adapted from such earlier sources, rather than invented by Geoffrey himself, is unknown. Geoffrey depicted Arthur as a king of Britain who defeated the Saxons and established an empire over Britain, Ireland, Iceland, Norway and Gaul. The 12th-century French writer Chrétien de Troyes, who added Lancelot, in these French stories, the narrative focus often shifts from King Arthur himself to other characters, such as various Knights of the Round Table. Arthurian literature thrived during the Middle Ages but waned in the centuries that followed until it experienced a resurgence in the 19th century. In the 21st century, the lives on, not only in literature but also in adaptations for theatre, film, television, comics. The historical basis for the King Arthur legend has long debated by scholars. These culminate in the Battle of Badon, where he is said to have single-handedly killed 960 men, recent studies, however, question the reliability of the Historia Brittonum. The other text that seems to support the case for Arthurs historical existence is the 10th-century Annales Cambriae, the Annales date this battle to 516–518, and also mention the Battle of Camlann, in which Arthur and Medraut were both killed, dated to 537–539. These details have often used to bolster confidence in the Historias account. Problems have been identified, however, with using this source to support the Historia Brittonums account, the latest research shows that the Annales Cambriae was based on a chronicle begun in the late 8th century in Wales. Additionally, the textual history of the Annales Cambriae precludes any certainty that the Arthurian annals were added to it even that early. They were more likely added at point in the 10th century. The Badon entry probably derived from the Historia Brittonum and this lack of convincing early evidence is the reason many recent historians exclude Arthur from their accounts of sub-Roman Britain. These modern admissions of ignorance are a recent trend, earlier generations of historians were less sceptical

wikivisually.com

Акколада (картина) — Википедия (с комментариями)

Материал из Википедии — свободной энциклопедии

У этого термина существуют и другие значения, см. Акколада. К:Картины 1901 года

«Акколада» — картина известного художника-прерафаэлита Эдмунда Лейтона, написанная в 1901 году.

Описание и анализ

На полотне изображен момент из обряда посвящения в рыцари (акколада), когда юноша уже облачён в парадные доспехи, преклонил колени на кожаную подушку, сложив кисти в замок, и немного опустил голову в знак почёта и смирения. Королева, по обычаю заменяющая своего мужа во время болезни или его длительного отсутствия, возлагает ритуальный меч на правое плечо кандидата серединой лезвия. На заднем плане в правой части автор показал зрителей, среди которых помимо воина и священника стоит мальчик-оруженосец с гербовым щитом своего господина.

По некоторым версиям на картине изображены леди Гвиневра и сэр Ланселот из цикла легенд о короле Артуре и рыцарях Круглого стола, однако нигде в мифах не сказано о том, кто именно посвящал его в рыцарское достоинство.

По символике герба можно судить, что юноша либо успел проявить себя с самых лучших сторон, либо принадлежит к знатному и благородному роду. Красный цвет фона символизирует храбрость, мужество и любовь, орёл — власть, могущество и смелость, а будучи окрашенным в чёрный цвет — мудрость, осторожность и постоянство в испытаниях.

Интерьер прост и небогат, стены замка выложены из грубого камня, через дверной проём за спинами зрителей видны тосканские колонны, связанные между собой арками. Все эти признаки дают право отнести здание к романскому стилю в архитектуре.

В левом нижнем углу картины на камне стоит подпись художника и дата создания.

К:Википедия:Статьи без источников (тип: не указан)

Напишите отзыв о статье "Акколада (картина)"

Отрывок, характеризующий Акколада (картина)

– Ничего, ничего, оставьте меня! – Соня зарыдала. – Нет, я знаю что. – Ну знаете, и прекрасно, и подите к ней. – Соооня! Одно слово! Можно ли так мучить меня и себя из за фантазии? – говорил Николай, взяв ее за руку. Соня не вырывала у него руки и перестала плакать. Наташа, не шевелясь и не дыша, блестящими главами смотрела из своей засады. «Что теперь будет»? думала она. – Соня! Мне весь мир не нужен! Ты одна для меня всё, – говорил Николай. – Я докажу тебе. – Я не люблю, когда ты так говоришь. – Ну не буду, ну прости, Соня! – Он притянул ее к себе и поцеловал. «Ах, как хорошо!» подумала Наташа, и когда Соня с Николаем вышли из комнаты, она пошла за ними и вызвала к себе Бориса. – Борис, подите сюда, – сказала она с значительным и хитрым видом. – Мне нужно сказать вам одну вещь. Сюда, сюда, – сказала она и привела его в цветочную на то место между кадок, где она была спрятана. Борис, улыбаясь, шел за нею. – Какая же это одна вещь ? – спросил он. Она смутилась, оглянулась вокруг себя и, увидев брошенную на кадке свою куклу, взяла ее в руки. – Поцелуйте куклу, – сказала она. Борис внимательным, ласковым взглядом смотрел в ее оживленное лицо и ничего не отвечал. – Не хотите? Ну, так подите сюда, – сказала она и глубже ушла в цветы и бросила куклу. – Ближе, ближе! – шептала она. Она поймала руками офицера за обшлага, и в покрасневшем лице ее видны были торжественность и страх. – А меня хотите поцеловать? – прошептала она чуть слышно, исподлобья глядя на него, улыбаясь и чуть не плача от волненья. Борис покраснел. – Какая вы смешная! – проговорил он, нагибаясь к ней, еще более краснея, но ничего не предпринимая и выжидая. Она вдруг вскочила на кадку, так что стала выше его, обняла его обеими руками, так что тонкие голые ручки согнулись выше его шеи и, откинув движением головы волосы назад, поцеловала его в самые губы. Она проскользнула между горшками на другую сторону цветов и, опустив голову, остановилась. – Наташа, – сказал он, – вы знаете, что я люблю вас, но…

wiki-org.ru

Эдмунд Лейтон – Посвящение в Рыцари. Картины на заказ. Спец-цены. Большой выбор.

Вы всегда можете заказать репродукцию картины Эдмунда Лейтона — «Посвящение в рыцари» или любой другой картины из галереи Эдмунда Лейтона на нашем сайте. Так же вы можете заказать фотомонтаж — совмещение любой картины и фотографии, ознакомится более подробно со списком услуг можно на главной странице сайта. Если Вы не нашли интересующую Вас картину в галерее, Вы можете уточнить ее наличие по телефону (812)-923-00-40.

Edmund Blair Leighton родился в 1852 году в столице Англии. Отец его был очень популярным художником. После окончания колледжа сын пошел по стопам отца, и поступил в академию художеств, которую впоследствии и закончил. Лейтон всю жизнь был безнадежным романтиком, и следовал идеям  прерафаэлитизма. Это было мистическое течение в традициях живописи английских художников, конца 19 века, полное эстетики, оно протестовало условностям в искусстве Англии, и было направлено против слепого копирования и подражания классике и академизму. Полотна Лэйтона ежегодно выставлялись в Королевской Академии.

История создания полотна

Эдмунд Лейтон – Посвящение в Рыцари

Эдмунд Лейтон – Посвящение в Рыцари

Лейтон был страстным коллекционером. Он собирал антикварные музыкальные инструменты, мебель и предметы искусства. Жил он в Бедфорском парке всю свою жизнь. Полотно «Аколлада», на котором выписано посвящение в рыцари, создано в 1901 году, и оно стало одним из самых известных полотен художника.

Картина первоначально была названа «Der Ritterschlag» – то есть «Посвящение». Лейтон явно отдавал свое  предпочтение романтичным сценам Средневековья, и также сюжетам времен Регентства. Наступавшая в Англии индустриализация, развитие промышленности, ставит этого художника в число «последних романтиков».

Акколада

Мы видим перед собой момент из довольно сложного обряда, который называется посвящение в рыцари, или акколада. Юноша на полотне находится в парадных доспехах, он в знак смирения склонил свои колени на небольшую кожаную подушку, сложив свои руки в замок, слегка опустил голову. Видимо перед нами на полотне Королева, которая по тогдашнему обычаю заменяла своего супруга во время его болезни или пока он воевал, а войн тогда было предостаточно. Ритуальный меч лежит на правом плече будущего рыцаря.

На заднем плане полотна, в его правой половине, Лейтон показал немногочисленных зрителей, в их числе воин, священник и мальчик, который, видимо, служит оруженосцем у будущего рыцаря. Он держит гербовый щит, который принадлежит его господину.

Говорят, что на полотне леди Гвиневра посвящает в рыцари сэра Ланселота. Но это не известно доподлинно, та как Лейтон не вел дневников, и что было в голове у неисправимого романтика, никому не ведомо.

Собственно по гербу можно понять, что этот юноша уже смог достойно проявить свою воинскую отвагу, или его род славный, благородный и древний. Фон красного цвета означает проявление храбрости, мужества и искренней любви, орел — символ власти, могущества и отваги, а пребывая в черном цвете  — признак мудрости, осторожности и верности в испытаниях.

Весь интерьер крайне прост, грубые камни не украшены гобеленами, через приоткрытый проем двери слегка видны колонны, которые связаны воздушными арками. Это элементы романского стиля, который господствовал в архитектуре в период раннего средневековья.

В левом углу полотна на камне заметна подпись Лейтона и дата создания картины.

Печаль по уходящему навсегда прошлому, изящному, галантному, романтичному, видна во всех работах Лейтона. Кроме этого, художник умел очень тщательно прорабатывать детали полотна, поэтому его картины можно разглядывать долго и с удовольствием.

Возможно идеи его полотен, почерпнутые из легенд о Короле Артуре, и из романов сэра Вальтера Скотта, исторически не достоверны. Несомненно, мир такого идеального рыцарства, даже можно сказать, куртуазного, никогда не существовал. Об этой исторической недостоверности написаны целые исследования. Но тысячи поклонников упрямо вешают в своем доме репродукции Лейтона, так как в наш динамичный и непростой век никак нельзя жить без веры в идеалы и в существование прекрасных героев. Они нужны нам, как уверенность в том, что прекрасный мир где-то там, за следующим поворотом. Поэтому Лейтоновское «Посвящение в рыцари вряд ли в ближайшее время будет забыто и потеряно в колесе истории.

Как сделать заказ?

сделайте-заказ-сегодня-faceВы всегда можете сделать заказ в по телефонам: Наш офис открыт для Вас
  • понедельник-пятница с 10:00 до 22:00
  • суббота-воскресенье - выходной

или сделать онлайн-заказ в любое время суток, заполнив заявку с указанием ваших контактных данных. Наши администраторы свяжутся с Вами для уточнения деталей.

Картины часто заказываемые после просмотра этой галереи:

www.reprodukciikartin.ru

Акколада (картина)

«Акколада» — картина известного художника-прерафаэлита Эдмунда Лейтона, написанная в 1901 году.

Описание и анализ

На полотне изображен момент из обряда посвящения в рыцари (акколада), когда юноша уже облачён в парадные доспехи, преклонил колени на кожаную подушку, сложив кисти в замок, и немного опустил голову в знак почёта и смирения. Королева, по обычаю заменяющая своего мужа во время болезни или его длительного отсутствия, возлагает ритуальный меч на правое плечо кандидата серединой лезвия. На заднем плане в правой части автор показал зрителей, среди которых помимо воина и священника стоит мальчик-оруженосец с гербовым щитом своего господина.

По некоторым версиям на картине изображены леди Гвиневра и сэр Ланселот из цикла легенд о короле Артуре и рыцарях Круглого стола, однако нигде в мифах не сказано о том, кто именно посвящал его в рыцарское достоинство.

По символике герба можно судить, что юноша либо успел проявить себя с самых лучших сторон, либо принадлежит к знатному и благородному роду. Красный цвет фона символизирует храбрость, мужество и любовь, орёл — власть, могущество и смелость, а будучи окрашенным в чёрный цвет — мудрость, осторожность и постоянство в испытаниях.

Интерьер прост и небогат, стены замка выложены из грубого камня, через дверной проём за спинами зрителей видны тосканские колонны, связанные между собой арками. Все эти признаки дают право отнести здание к романскому стилю в архитектуре.

В левом нижнем углу картины на камне стоит подпись художника и дата создания.

Ссылки

  • «Средневековый миф от Эдмунда Лейтона»
В этой статье не хватает ссылок на источники информации. Информация должна быть проверяема, иначе она может быть поставлена под сомнение и удалена.Вы можете отредактировать эту статью, добавив ссылки на авторитетные источники.Эта отметка установлена 3 января 2011.

Акколада (картина) Информация о

Акколада (картина)Акколада (картина)

Акколада (картина) Информация Видео

Акколада (картина) Просмотр темы.

Акколада (картина) что, Акколада (картина) кто, Акколада (картина) объяснение

There are excerpts from wikipedia on this article and video

www.turkaramamotoru.com

Картина Акколада (картина)

Кто автор: Эдмунд Лейтон

Как называется картина: Акколада

Доп. информация (Год создания картины, чем написана, на чем написана и какие матералы использовались, размеры и где сейчас хранится картина):

  • В каком году написана(когда): в 1901
  • Холст частное собрание

Описание картины "Акколада (картина)"

«Акколада» — картина известного художника-прерафаэлита Эдмунда Лейтона, написанная в 1901 году.

Описание и анализ

На полотне изображен момент из ритуала посвящения в рыцари (акколада), когда парень уже облачён в парадные доспехи, преклонил колени на кожаную подушку, сложив кисти в замок, и мало опустил голову в символ почёта и смирения. Царица, по обычаю заменяющая собственного супруга во время заболевания либо его долгого отсутствия, ложит ритуальный клинок на правое плечо кандидата серединой лезвия. На заднем плане в правой части создатель показал зрителей, посреди которых кроме вояки и священника стоит мальчик-оруженосец с гербовым щитом собственного государя.

По неким версиям на картине изображены леди Гвиневра и сэр Ланселот из цикла легенд о короле Артуре и рыцарях Круглого стола, но нигде в легендах не сказано о том, кто конкретно посвящал его в рыцарское достоинство.

По символике герба можно судить, что парень или успел проявить себя с самых наилучших сторон, или принадлежит к знатному и великодушному роду. Красноватый цвет фона символизирует храбрость, мужество и любовь, орёл — власть, могущество и смелость, а будучи окрашенным в чёрный цвет — мудрость, осторожность и всепостоянство в испытаниях.

Интерьер прост и небогат, стенки замка выложены из грубого камня, через дверной проём за спинами зрителей видны тосканские колонны, связанные меж собой арками. Все эти признаки дают право отнести здание к романскому стилю в архитектуре.

В левом нижнем углу картины на камне стоит подпись художника и дата сотворения.

peresvetovgallery.ru


Смотрите также

Evg-Crystal | Все права защищены © 2018 | Карта сайта